top of page

קריאטין - איך תוסף פשוט יכול לשפר את כל תפקודי הגוף שלך

קריאטין (Creatine) הוא תוסף תזונה פופולרי מאוד המיוצר בגוף באופן טבעי וניתן למצוא אותו גם כתוסף מזון. קריאטין מורכב מחומצות אמינו ומסייע בייצור אנרגיה בתאים.

ישנן מספר סיבות מרכזיות לכך שקריאטין חשוב לאדם בכל גיל:

ראשית, קריאטין תורם לבריאות השרירים ולביצועים הגופניים. הקריאטין מגביר את ייצור חלבון בשרירים, מה שעוזר להגדיל את מסת השריר ואת הכוח בזמן אימונים. מחקרים הראו שקריאטין משפר ביצועים בהרמת משקולות ובאימוני סיבולת אצל גברים ונשים.


בנוסף, קריאטין תומך בבריאות המוח. הקריאטין מסייע לייצר דופמין וסרוטונין במוח, מה שיכול לשפר את מצב הרוח, הזיכרון ותפקודים קוגניטיביים אחרים. מחקר הראה כי קריאטין יעיל לטיפול בדיכאון וחרדה אצל אנשים עם הפרעות אלה.


כמו כן, הקריאטין חיוני לבריאות העצמות ומניעת שברים. קריאטין תומך בסינתזת קולגן שמהווה חלק חשוב ממבנה העצם. מחקר הראה כי קריאטין יכול לסייע במניעת אובדן צפיפות העצם אצל נשים בגיל המעבר.


יתרה מכך, קריאטין עוזר להוריד את רמת הכולסטרול בדם ותורם לבריאות הלב. הקריאטין עוזר להפחית רמות של כולסטרול LDL או "הכולסטרול הרע", ובמקביל להעלות את רמות ה-HDL או "הכולסטרול הטוב".


לבסוף, הקריאטין חשוב כדי לשמור על מאזן מים נכון בגוף ולמנוע התייבשות. הקריאטין עוזר לספוג ולשמור על נוזלים בשרירים במהלך אימון, מה שמונע תחושת עייפות ותשישות.

לסיכום, קריאטין הוא תוסף מאוד חשוב התורם לבריאות השרירים, המוח, העצמות, הלב ומאזן הנוזלים בגוף. לכן, תוסף הקריאטין מומלץ למרבית האוכלוסייה כדי לשמור על בריאות טובה ותפקוד גופני אופטימלי. הקריאטין נחשב לאחד מתוספי התזונה החשובים והבטוחים ביותר שכדאי מאוד לשלב בתזונה היומיומית.


ד״ר אנדרו הוברמן מסטנפורד חוקר מוח מוביל המוערך בקהילה המדעית על קריאטין עם ג׳ו רוגן:


וכאן ביחד עם ד״ר אנדי גלפין מדברים על זה בפודקאסט מלא על תוספי תזונה.

השיח על קריאטין בדקה 5:40 עד 16:30.



374 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page