top of page

מיליארד שקל מחזור שנתי: בלדי מתכננת גיוס אג״ח של 300 מיליון שקל

חברת המזון בלדי, מהמובילות בישראל, מתכוננת לצעד משמעותי בהתפתחותה העסקית. החברה מתכננת לגייס עד 300 מיליון שקל באגרות חוב, צעד שצפוי לחזק את מעמדה בשוק ולאפשר לה להמשיך בתנופת הצמיחה.

מורשת של מצוינות

בלדי, בהנהגתו של ארז דהבני, היא סיפור הצלחה ישראלי מרשים. החברה, שהחלה את דרכה כאטליז משפחתי בשוק הכרמל בתל אביב בשנת 1916, התפתחה למותג מוביל בתעשיית המזון הישראלית. הצמיחה המרשימה של החברה מעידה על חוסנה ועל יכולתה להתאים את עצמה לשינויים בשוק. כיום, החברה עוסקת בעיקר בייבוא, ייצור, עיבוד, אריזה והפצה של מגוון מוצרי בשר בקר, עופות, דגים ומוצרים אחרים, ומעסיקה כ-400 עובדים.


השקעה בתשתיות ובחדשנות

אחד הנכסים המשמעותיים של בלדי הוא המרכז הלוגיסטי החדשני שהקימה באזור התעשייה תימורים בקריית מלאכי. המרכז, בשטח בנוי של כ-14 אלף מ"ר על פני 5 קומות, הוא הראשון מסוגו בישראל המספק מכלול שירותים לוגיסטיים במתכונת של Third Party Logistics. המרכז כולל מערכת אוטומציה מלאה ומסוגל לקרר בטמפרטורה של מינוס 18 מעלות, מה שמעניק לבלדי יתרון תחרותי משמעותי.


ביצועים פיננסיים מרשימים

למרות האתגרים בשוק, בלדי מציגה יציבות פיננסית מרשימה:


- מחזור שנתי של כמיליארד שקל בשנת 2023

- שיפור משמעותי ברווחיות ברבעון הראשון של 2024, עם רווח נקי של 14.7 מיליון שקל

- ההון העצמי של החברה, נכון ל-31.03.2024, עמד על כ-156 מיליון ש"ח, המהווה כ-20% מסך המאזן.



תכניות לעתיד

גיוס האג"ח המתוכנן צפוי לאפשר לבלדי למחזר חובות קיימים בתנאים משופרים, לשפר את המבנה הפיננסי של החברה ולהשקיע בהמשך צמיחתה. החברה מתכננת לשעבד את המרכז הלוגיסטי בקריית מלאכי, ששוויו מוערך בכ-391 מיליון ש"ח, כבטוחה לאגרות החוב.


מגמות בשוק הבשר וצמיחה עתידית

בלדי פועלת בשוק שמציג צמיחה עקבית. לפי נתוני משרד החקלאות, צריכת הבשר בישראל מראה עלייה שנתית ממוצעת של 6% בהיקף הצריכה מדי שנה. כ-60% מהבשר בישראל הינו מיובא, בעיקר מדרום אמריקה, מה שממצב את בלדי כשחקן מרכזי בשוק.


אסטרטגיית "One Stop Shop" מובילה את בלדי קדימה

אחד המפתחות להצלחתה של בלדי טמון באסטרטגיית ה-"One Stop Shop" שלה. החברה פועלת במקביל בשוק הקמעונאי, המקצועי והיצרני, ומספקת מענה לכל אחד מלקוחותיה לאורך כל שרשרת הערך – מהיצרן ועד לצרכן הסופי. גישה זו מאפשרת לבלדי לשרת מעל ל-1,500 לקוחות פעילים, החל מרשתות מזון וסופרים עצמאיים ועד לבתי מלון, בתי חולים ומשרד הביטחון.


מנהיגות חזקה

ארז דהבני, המנכ"ל והיו"ר של בלדי, מוביל את החברה במקצועיות. ניסיונו העשיר וחזונו לעתיד מהווים נכס משמעותי לחברה. בהתייחסו לגיוס האג"ח המתוכנן, דהבני מסביר: "אנו רואים בגיוס האג"ח הזדמנות להאיץ את תוכניות הצמיחה שלנו ולחזק את מעמדנו בשוק. השילוב של מסורת ארוכת שנים עם חדשנות טכנולוגית ולוגיסטית מתקדמת מאפשר לנו להיות בחזית תעשיית המזון בישראל".

ארז דהבני בלדי

בלדי ממשיכה להוכיח את עצמה כאחת מחברות המזון המובילות והחדשניות בישראל. עם מורשת עשירה, תשתיות מתקדמות, וראייה עסקית חדה, החברה ממוצבת היטב להמשך צמיחה והצלחה בשנים הבאות. הגיוס המתוכנן בשוק ההון צפוי לפתוח בפני החברה הזדמנויות חדשות ולחזק את מעמדה כמובילה בתעשיית המזון הישראלית.

9,997 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page